Moldova demiryolu yine saldırı altında. Birisi trenin motoruna kum döktü

Bakec

Member
Birisi Most'ta vardiyalar arasında park etmiş bir motorlu araca tırmandı. Demiryolu vagonunun kolunun yardımıyla arabanın kapısını açarak, mühendisi tespit etmek için kapıyı kırmaya çalıştı. Ancak fabrika kilidine yakalandıkları için başarılı olamadı. Moldavsk tren istasyonuna ulaşım sağlayan Demiryolu Başkenti şirketinin sahibi Jan Atava, kazadan sonra en azından su birikintisine ulaşmaya çalıştığı tuvaletin kayın ağacını kırdığını söyledi.


Tonk'a göre yalnızca arabanın motoru sistematik olarak elden geçirilmeye devam edildi. Yolcu bölmesindeki koltuğun altında ısıtma devresinin silikon hortumu sızdırıyordu. Suyun çıktığı bu hortumlar soğutma devresine bağlı olduğundan bu durum arabanın çalışmasını engelledi. Atava, son olarak arabanın tabanındaki kapağı kaldırdığını ve yağ doldurma deliğinden motora köpek yağı döktüğünü kaydetti.


Sabotaj bir hafta önce pazartesi gecesi meydana geldi ve Zdopravy.cz sitesine ilk haber veren o oldu.


Şirketin sahibine göre motosikletin, neyi yok etmek istediğini tam olarak bilen bir avcı tarafından hasar görmesi gerekiyordu. Zamanın demiryolu vagonlarına aşina olan biri olduğu belliydi. Esrar içmek için trene giden vandallar motor bölmesine tırmanmıyor. Ve en önemlisi, yağın nerede olduğunu ve makineye mümkün olduğunca zarar verebilecekleri yeri bilmiyor, her gün atava yapıyor.


Demiryolu Başkenti şirketini yüz bin kronu soyan sabotajcı nedeniyle polis olaya karışacak. Demiryolu işletmecisi de benzer bir akıştan kendini korumanın yolunu arıyor. han ve müsait bir çanta mevcut değildir.


Eğer burayı tamamen kapatmak zorunda kalsaydık, her gece arama yapması için bir güvenlik görevlisi tutmak zorunda kalırdık. Ama bu uzun bir süre mümkün değil. Demiryolu taşımacılığı doğası gereği bir kamu hizmetidir ve bu nedenle özgür ve ilericidir. Atava, trenin tamamının kameralarla izlenmesinin ise hiçbir şekilde mümkün olmadığını, demiryolunun bu konuda tamamen savunmasız olduğunu belirtti.


Ona göre demiryollarının yapabileceği tek şey standart dışı kilitli bir trendir. Motorlu araçları içeri girilemeyecek şekilde sıkı bir şekilde emniyete almamız gerekiyor. Bu, vagonun kapılarının normal demiryolu yolunda, yani demiryolunun düşündüğü vagon koluyla açılamaması için mekanik güvenliğin kurulması anlamına gelir.


Moldova demiryolu sabotajcıya kadar gitmedi. Demiryolu Başkenti şirketinin burada faaliyete geçtiği Aralık 2022'den bu yana yolda defalarca kaza olayları yaşandı. 11 Aralık gibi erken bir tarihte, Çek Demiryolları'nın tren sürücüsü, Hrobu na Teplicka yakınındaki dağ yolundaki birkaç yüz metrelik yola yağ damlattı. Şartlı tahliyeyle adliyeden ayrıldı.


Daha sonra birileri aynı yola birkaç kez taş attı. Polis faili bulamayınca bu olayları erteledi.
 
Üst