Barakaların arasında inşa edemezsiniz, insanlar yaklaşmakta olan lityum madenciliğini eleştirdi

Bakec

Member
Yaklaşık 5 yıl içinde başlaması planlanan madenciliğe katılacak olan ČEZ, şimdilik madencilikle ilgili bazı bilgiler yayınlıyor. ČEZ yönetim kurulu başkan yardımcısı Pavel Cyrani, “Bu, bazı insanların geçmişten hatırladığından tamamen farklı bir madencilik türü” diyor. Cínovec’te lityum çıkarması gereken Geomet’in yüzde 51’i elinde.


Yerlilerin çoğu, kömür madeni izlerinin bugüne kadar tamamen silinmediği kömür madenlerinin etrafındaki manzaranın nasıl göründüğünü hatırlıyor.


Cínovec’te, özellikle de Sedmihůrka bölgesinde durum farklı olmalı. “Madencilik yeraltında olacak, yani her şey yer altında gerçekleşecek. Yüzeyde madenin işletmesi için güvenlik ve teknolojik hizmet sağlayacak yaklaşık 22 hektarlık madene giriş ve portal adı verilen alan oluşturulacak. Burada çoğunlukla maden işçileri için sosyal tesislerin bulunduğu zemin kattaki binalar inşa edeceğiz, diğerleri ise örneğin madencilik makinelerinin onarımı, depolama alanları veya sevkıyat için kullanılacak” diye açıklıyor Geomet’in teknik müdürü Richard Pavlík.


Madencilik, patlayıcılar kullanılarak yüzeyin 150 ila 450 metre altında bulunan büyük odalarda gerçekleştirilecek. Kazılan kaya madende kırılıyor ve bantlı konveyörle yüzeye taşınıyor. Tüm madencilik makineleri ve madencilik ekipmanları, yenilenebilir kaynaklardan elde edilen pillerle çalıştırılacak.


Pavlík, “Yılda iki milyon tondan fazla cevher çıkarmayı planlıyoruz ve bundan yaklaşık 25.000 ton lityum üretilecek” diye ekliyor ve şirketin sürekli faaliyette olduğu madende 1.300’e kadar çalışanın iş bulacağını ve şirketin bu madenleri daha da zenginleştireceğini ekliyor. benimki.


Çıkarılan ve altı ila yedi santimetreye kadar kırılan cevherin daha sonra yaklaşık sekiz kilometre uzaklıktaki Újezdeček’teki mevcut Dukla sanayi bölgesinde bulunan ve malzemenin daha fazla işleneceği bir işleme tesisine nakledilmesi gerekiyor. Burada 500 kişi daha iş bulacak.


Çıkarılan cevherin burada işlenmesinin birkaç nedeni var. “En az 25 hektarlık bir alana ihtiyacımız var ve ‘yeşil alan’ üzerine bir işleme tesisi kurmak da mümkün değil, ancak örneğin kahverengi tarlalarda veya mevcut sanayi bölgelerinde inşa edilmesi gerekiyor” diye açıklıyor Martin Pohlodek, Geomet’in CEO’su.


“Geçtiğimiz yedi yıl boyunca Cínovce civarındaki 21 lokasyonu seçip değerlendirdik, Dukla sanayi bölgesi en uygunu olarak ortaya çıktı” diye ekledi.


Ancak pek çok kişi Újezdeček’te bir işleme tesisinin inşasına katılmıyor. Ayrıca bölgenin bölgesel kalkınma ilkelerinin güncellenmesine ilişkin kamuoyu tartışması sırasında Ústí nad Labem’deki bölge ofisinde de görüldü.


“Soruyorum, Çek Cumhuriyeti’nde onu (işleme tesisini) Újezdeček’teki kışlaların arasına itebilecek kadar çaresiz miyiz gerçekten?” Başka seçeneğimiz yok mu? Birisinin şunu söylemesi gerekiyor, hey millet, bunu gerçekten iki yüz kışla arasında inşa edemeyiz!” toplantıda Košťany belediye başkanı Tomáš Sváda (Naše Košťany ve Střelná) dedi.


Tartışma sırasında Újezdeček’ten Bayan Hana, “Peki seçilen işleme tesisinin hem orijinal hem de yeni inşaatın bulunduğu ve inşaatın devam etmesi gereken bir yerleşim bölgesinde olduğu gerçeğini hesaba katan oldu mu?” diye sordu.


Telesiyej gibi



Çıkarılan cevherin Cínovec’teki madenden 350 metre aşağıda bulunan işleme tesisine nakledilme yöntemine henüz karar verilmedi. Oyunda iki değişken var. Bunlardan biri kayak telesiyejlerine benzer bir malzeme teleferiği ile taşımadır. Bu durumda halatlara koltuk yerine 1,5 metreküp hacimli taşıma konteynerleri bağlanacak.


Geomet’in teknik direktörü Richard Pavlík, “Malzemenin yolculuk sırasında kaptan düşmemesi için bir kapakla donatılacak” diyor.


Göz önünde bulundurulan ikinci varyant, yan duvarları olan düz bir taşıma bandıyla taşımadır. Yönetmen, “Konveyör çok sessiz ve aynı zamanda elli metreye kadar yükseklikteki ağaçların tepelerinin üzerinden de geçebilecek” diye açıklıyor. Geomet’in hangi ulaşım seçeneğini tercih edeceği henüz belli değil.


Projede lityum ayrıştırılmasından sonra çıkarılan cevherin yanında ne olacağı sorusu çözülüyor. Bir kısmı konveyörle Újezdeček’ten madendeki halihazırda kazılmış odalara geri gönderilecek, çoğunluğu kuvars kumu olan kısmı ise demiryolu ile eski Nástup Tušimice linyit madenine nakledilecek ve burada olası kullanım için depolanacak, örneğin Yapı sektörü.


Ekonomik modele göre Cínovec’teki lityum madenciliğinin yirmi ila otuz yıl süreceği tahmin ediliyor. “Pilot testi geçtik ve ileri analiz için yirmi kilogram lityum ürettik. Şu ana kadar her şey Cínovec yatağından lityum üretiminin karşılığını vereceğini gösteriyor.” Pavel Cyrani şu ana kadar yapılan yatırımın 13 milyar kronun üzerinde olduğunu değerlendiriyor.


CEZ, araba aküsü üretimi için bir fabrikada Cínovce’nin lityumunu kullanmak istiyor. ČEZ, olası yatırımcılarla Prunéřov I linyit santralinin sahasındaki sözde dev fabrika hakkında görüşüyor, bu plan bugünkü görüşmelerin konusu değildi. İlkbaharda ČEZ, gigafabrika için adil dönüşüm fonundan para çekmekten çekildi.


Ústí Bölgesi, elektrikli otomobiller için pil üretimine yönelik bir fabrikanın inşasıyla bağlantılı olarak lityum madenciliği ve işlenmesini, bölgedeki endüstriyel üretimin modernizasyonu için bir fırsat olarak görüyor. Bazı yerel politikacılar bölgede bir pil fabrikası olmadan lityumun çıkarılmasını istemiyor. Lityum madenciliği Çarşamba günü Chomutovsk bölgesindeki Kadani’de yapılacak hükümet toplantısının konularından biri olacak.
 
Üst